Evento terminado

Entradas para Divinitatis: de Vivaldi a Bach. Marta Infante&Vespres d'Arn.

Divinitatis: de Vivaldi a Bach. Marta Infante&Vespres d'Arn.

Información adicional

Divinitatis: de Vivaldi a Bach. Marta Infante&Vespres d'Arn.

  • 01 jul 2018
  • Basílica de Sants Just i Pastor, Barcelona mostrar mapa
Información del evento

13 concert del 3r Festival de Música Barroca Vespres d’Arnadí: Bach d’ensomni

Divinitatis: de Vivaldi a Bach, 1 de juliol, 19.00 h. Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor (Barcelona).

Vespres d’Arnadí proposa un recorregut pel barroc tardà de la mà de quatre dels seus compositors més representatius. El programa comença amb un dels concerts per a orgue que conformen l’opus 4 de Händel, seguit per la Cantata BWV 170, una de les més belles composicions vocals de Bach. La segona part s’inicia amb el Concert per a oboè en Re menor S.Z799, potser l’obra més cèlebre d’Alessandro Marcello, i conclou amb l’imponent Nisi Dominus, una bona mostra de l’extraordinari talent melòdic i dramàtic de Vivaldi.

 

Marta Infante, mezzosoprano

VESPRES D’ARNADÍ
Pere Saragossa, oboè
Alba Roca, violí
Maria Roca, violí
Natan Paruzel, viola
Oleguer Aymamí, cello
Mario Lisarde, violone
Dani Espasa, clave, orgue i direcció

 

PROGRAMA

Georg Friedrich Händel (1685 – 1759)
Concert per a orgue en Sol menor HWV 291
Adagio-Allegro-Adagio-Gavotte

Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Cantata BWV 170
1. Ària: Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust
2. Recitatiu: Die Welt, das Sündenhaus
3. Ària: Wie jammern mich doch die verkehrten Herzen
4. Recitatiu: Wer sollte sich demnach wohl hier zu leben wünschen
5. Ària: Mir ekelt mehr zu leben

___________________

Alessandro Marcello (1673 - 1747)
Concert per a oboè en Re menor S.Z799
Andante e spiccato-Adagio-Presto

Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
Nisi Dominus RV 608
I. Nisi dominus
II. Vanum est vobis
III. Surgite
IV. Cum dederit
V. Sicut saggitae
VI. Beatus vir
VII. Gloria Patri
VIII. Sicut erat in principio
IX. AmenMarta Infante, mezzosoprano

 

Marta Infante, mezzosoprano

A la seva Lleida natal va realitzar estudis de piano, viola i cant, per després va cursar estudis superiors de cant en l'Acadèmia d'Arts de la Universitat d'Ostrava. Ha cantat amb importants orquestres com la Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, Comunidad de Madrid, Nacional de España, Filarmónica de Málaga, Sinfónica de Bilbao, amb directors com Jordi Casas, J. Ramón Encinar, L. Botstein, Kynan Jonhs, Miguel Ángel Gómez Martínez, Maximino Zumalave, Edmon Colomer, Kees Bakels, Robert Howarth, Carlos Kalmar, Victor Pablo Pérez...

En l'àmbit de la música antiga ha cantat en festivals com la Biennale de Venècia, The Bijloke, Festival Baroque de Sablé, Janackuv Maj, Oslo International Church Music Festival, Festival International de Musiques Sacrées de Fribourg, Primavera de Praga, Festival de Torroella de Montgrí, Festival de Música Antiga de Barcelona, Palau de la Música Catalana, Palau de València, Via Stellae, Musika-Música de Bilbao, FEMAS i d'altres d'Àsia i Amèrica.

Ha col·laborat amb els grups historicistes més rellevants del nostre país, així com amb Collegium 1704, Anthonello, Dresden Barockorchestra, The Barrocade Israel Ensemble, Ars Longa i amb els directors Vaclav Luks, Enrico Onoffri, Giovanni Antonini, F.M. Sardelli, Paul Goodwin, Ottavio Dantone, Richard Egarr i Rinaldo Alessandrini.

Ha gravat per a Mezzo, Cesky Rozhlas, RTVE, Catalunya Música i els segells Alpha, Glossa, Enchiriadis, Anima e corpo, Verso, EMEC i CDM.

 

Dani Espasa, orgue i direcció

Nascut a la Canonja, va estudiar piano als Conservatoris de Tarragona i Barcelona, i arquitectura a l'UPC de Barcelona. Ha treballat com a compositor, pianista i director musical d'espectacles de dansa, cinema, televisió i, sobretot, de teatre, col·laborant amb directors com Lluís Pasqual, Calixto Bieito, Josep Maria Flotats, Joan Ollé i Sergi Belbel.

A més de ser productor i compositor de diversos discs de Lídia Pujol, també és director musical, pianista i acordionista de la cantant Maria del Mar Bonet. Ha dirigit l'ensemble de música contemporània Bcn216, i ha estrenat i enregistrat peces per a piano del compositor Joan Albert Amargós i Enric Granados. Des del 2003 és pianista i clavecinista col·laborador de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), amb qui ha enregistrat com a solista pels segells Naxos, Harmonia Mundi i BIS Records.

Després de completar els estudis de clave i baix continu amb Béatrice Martin a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMuC), cursos amb Pierre Hantaï i Olivier Beaumont, i estudis de música de cambra amb J. Savall, P. Memelsdorff, J. P. Canihac i M. Kraemer, inicia una intensa activitat en grups de música barroca, renaixentista i medieval. En aquesta etapa treballa amb Hespèrion XXI, Le Concert des Nations, Mala Punica, La Hispanoflamenca, Les sacqueboutiers de Toulouse, La Caravaggia i MUSIca ALcheMIca. Ha actuat en prestigiosos festivals de música i sales de concerts d'Europa, Amèrica i Àsia.

Des de 2005 és director de l'orquestra barroca Vespres d'Arnadí. Actualment és professor d'improvisació i de música de cambra a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMuC), a Barcelona.

 

Pere Saragossa, oboè

Naix a La Vila Joiosa, on inicia els estudis musicals a l'Ateneu Musical, continuant als conservatoris d'Alacant, València i Barcelona on obté el títol superior d'oboè. Després de tocar nou anys amb l'Orquestra Simfònica del Vallès, inicia estudis d'oboè barroc, i l'any 2005 obté a l'Escola Superior de Música de Catalunya el títol d'Interpretació de la Música Antiga en l'especialitat d'oboès històrics de la mà d'Alfredo Bernardini.

Junt amb el clavecinista Dani Espasa, l'any 2005 crea Vespres d'Arnadí, grup barroc amb el qual ha obtingut grans èxits en bona part d'Europa. L'any 2006 crea Musièpoca, agència de concerts especialitzada en música antiga que, des de 2009, és també segell discogràfic. L’any 2014 crea el grup renaixentista Lucentum XVI, amb seu a La Vila Joiosa, que dirigeix i interpreta música dels segles XV i XVI.

Ha estat convidat per prestigioses orquestres barroques europees amb les que ha tocat en importants festivals i auditoris de tot el continent. Pere Saragossa ha gravat discs amb diferents orquestres, destacant l'òpera Tito Manlio d'Antonio Vivaldi dirigida per Ottavio Dantone I per al segell Naïve: i els tres discs amb Vespres d'Arnadí dedicats a Charles Desmazures, Josep Mir i Llussà i Anna Maria Strada, favorita de Händel.

Des de febrer del 2016 és catedràtic d’oboès històrics del Conservatori Superior de Castelló.

VESPRES D'ARNADÍ

Orquestra barroca creada l'any 2005 per Dani Espasa i Pere Saragossa per oferir versions plenes d'emoció, frescor i espontaneïtat, utilitzant instruments i criteris històrics. El seu nom recorda els concerts que al segle XVIII eren habitualment oferts als VESPRES com a postres dels sopars distingits de nobles i burgesos. Carabassa, sucre i ametlles són els ingredients de l’ARNADÍ, un dels postres més antics del País Valencià.

Els músics de Vespres d'Arnadí, a la vegada són col·laboradors de grups com Les Talents Lyriques, Accademia Bizantina, Friburg Barockorkester, Europa Galante o Ensemble Matheus. El conjunt ha actuat en importants sales i festivals d’Europa com ho són els de Halle, Praga, Olomouc, Madeira, Sevilla, Santander, Santiago de Compostela, Lugo, Madrid, Peralada, Torroella de Montgrí i Barcelona. Des de 2016, entre juny i juliol, ofereixen el festival de música barroca Vespres d'Arnadí a Barcelona amb molt bona rebuda per part del públic i la crítica. Alguns dels seus discs són "Pièces de Simphonie" de Charles Desmazures, “Missa en Re Major” de Josep Mir i Llussà i “Anna Maria Strada” de Händel, que han aconseguit elogis de la crítica especialitzada.

Des de 2012 Vespres d’Arnadí rep ajudes del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (ICEC) com a formació estable i des de 2015 com a orquestra barroca prioritària de Catalunya. També rep ajudes de l'Institut Ramon Llull en les seues actuacions fora de Catalunya.

 

Bach d'ensomni. 3r Festival de Música Barroca Vespres d'Arnadí.

Vespres d'Arnadí donarà el proper 1 de juliol el tret de sortida a la tercera edició del seu festival de música barroca a la ciutat de Barcelona. Després d’una primera edició dedicada a la relació de la Venècia barroca amb Catalunya (2016) i a Händel en l’edició de 2017, aquest any el festival es presenta a manera d'homenatge a un altre dels autors més interpretats del barroc: Johann Sebastian Bach. Al llarg dels 12 anys d’existència de Vespres d'Arnadí, Bach ha estat present de manera regular en els concerts i cicles de la formació, com és el cas de la integral de les cantates presentada tant a Barcelona com a Madrid.

El festival té com a objectiu esdevenir un autèntic hub de producció barroca a Barcelona. “Volem que la ciutat de Barcelona pugui gaudir d’un centre de producció barroca igual que passa a les grans ciutats europees com ara París, Colònia o Viena, dins d’espais històrics de la nostra ciutat per tal d’enaltir el patrimoni històric de cara al públic local i també als visitants que cerquen una alternativa cultural de qualitat”, asseguren els seus responsables.

Dates
Diumenges 1, 8 i 15 de juliol 2018

Llocs i horaris
Concerts 1 i 15 de juliol a les 19.00 h:
Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor de Barcelona
Plaça de Sant Just, s/n, 08002 Barcelona

Concert 8 de juliol a les 11.00 h:
Església de l’Esperança
Carrer de la Palma de Sant Just, 4, 08002 Barcelona

Concerts a càrrec de
Marta Infante i Vespres d’Arnadí
Triskel (trio)
Lina Tur Bonet i Dani Espasa

Organitza
Vespres d’Arnadí
Ateneu d'Història i Art

Col·laboren
Parròquia de la Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor
Capella de la Mare de Déu de l’Esperança
Institut Ramon Llull
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Jané Ventura, vins i caves des de 1914

También podría interesarte...