Entradas para L'OCT48 i la veu de Mireia Pintó: 5 postals barroques

L'OCT48 i la veu de Mireia Pintó: 5 postals barroques

Información adicional

L'OCT48 i la veu de Mireia Pintó: 5 postals barroques

Información del evento

J. P. Rameau (1683-1764) Tambourin, La Poule, Air de la Follie
H. Purcell (1659-1695) Fragments de The Fairy Queen i Dido Eneas
A. Vivaldi (1678-1741) Simfonia en Sol M., Armatae face et Anguibus
G. F. Haendel (1685-1759) Sarabanda, Gavotte, Fuga, Lascia ch'io pianga
J. S. Bach (1658-1750) Variacions Goldberg (extractes)

Mireia Pintó, Mezzosoprano

 

En el recorregut de la nostra història, i de la cultural també, ens marquen un seguit de fets que ens fa englobar un període de temps amb unes característiques que podríem anomenar comunes i més o menys globals. El Barroc musical és un període ben curiós, on la música instrumental comença a agafar unes dimensions importants, amb compositors que també eren excel·lents instrumentistes i que molts d’ells desenvolupaven un gènere que començava a despuntar: l’òpera. Una música que es desenvolupà en diferents espais europeus amb uns llenguatges propis de cada indret però que se'ns està descobrint amb un eix comú: una imaginació impressionant per explicar coses. 

Cinc postals Barroques és un programa concebut per a donar conèixer la riquesa del gènere instrumental i operístic a través del Barroc amb obres que ens mostren llenguatges molt diferents a nivell europeu i molt centrats en els països dels seus compositors. D’un barroc d'un llenguatge sonor més delicat, galant i còmic com és el Barroc francès amb un dels seus màxims representants, J. Ph. Rameau, a un barroc molt més rítmic, juganer i potser més proper al fet natural com és el Barroc italià amb la música d’ A. Vivaldi. 

I del Barroc anglès dos noms per excel·lència: la música del considerat el més important dels seus compositors natius, H. Purcell, amb una escriptura magistral, i partitures de G. Ph. Handel com a exemple de músic a cavall de dos indrets: l’alemany d’on era natiu i l’anglès on residí. I per acabar una autèntica meravella del Barroc alemany: extractes d'una partitura escrita per entretenir les nits d'insomni del comte Kaiserling: les Variacions Goldberg, de J. S. Bach. 

Un petit viatge que ens mostra la capacitat imaginativa i musical d'aquest període: el Barroc. 

 

También podría interesarte...